Podpořené projekty

V rámci laboratoře HUME Lab jsou podporovány grantové projekty, publikační činnost, doktorské závěrečné práce, magisterské a bakalářské závěrečné práce. Níže vybíráme jen některé z podpořených výstupů.

Granty

  • Reedukace dyslexie a rozvoj čtenářských dovedností s využitím eye-trackingu (2023–2026), TQ01000265, TAČR - SIGMA
  • Virtuální divadlo jako nové médium poznávání kultury (2023–2026), TQ01000037, TAČR - SIGMA
  • Signaler psychology: Investigating computations underlying human cooperative communication (2023-2025), GA23-05655S, GAČR - STANDARD
  • Identifikace bariér v procesu komunikace prostorových sociálně-demografických informací (2023-2025), GA23-06187S, GAČR - STANDARD
  • Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky (2021-2024), GA21-08218S, GAČR - STANDARD
  • Existential security, secular institutions, and group norms: Explaining the rise of non-theism (2023-2024), QUB_2022, Explaining Atheism
  • Vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě (2020-2023), TL03000346, TAČR - ÉTA
  • The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli (2019-2022), GC19-09265J, GAČR - MEZINÁRODNÍ
  • Rozvoj komunikačních kompetencí novou vzdělávací metodikou, vycházející z objektivního hodnocení biosignálů performera a recipienta 2019-2021, TJ02000293, TAČR - ZÉTA

Publikace

  • Švaříček, R., Dostálová, N., Sedmidubský, J., & Černek, A. (2025). INSIGHT: Combining fixation visualisations and residual neural networks for dyslexia classification from eye-tracking data. Dyslexia (Chichester, England), 31(1), e1801. https://doi.org/10.1002/dys.1801
  • Lacko, D., Čeněk, J., Arıkan, A., Dresler, T., Galang, A. J., Stachoň, Z., Šašinková, A., Tsai, J.-L., Prošek, T., Ugwitz, P., & Šašinka, Č. (2025). Investigating the geography of thought across 11 countries: Cross-cultural differences in analytic and holistic cognitive styles using simple perceptual tasks and reaction time modeling. Journal of Experimental Psychology: General, 154(2), 325–346. https://doi.org/10.1037/xge0001685
  • Nenadalová, J., & Řezníček, D. (2024). Sensing ghosts and other dangerous beings: uncertainty, sensory deprivation, and the feeling of presence. Religion Brain & Behavior. Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 17 pp. https://doi.org/10.1080/2153599X.2024.2305460
  • Almási, Z., Földváry, K., Káčová, N., Lu, W., Šašinka, Č., & Šašinková, A. (2024). Immersed in culture: designing a collaborative virtual reality theatre platform for Mandarin learners: interview with Natálie Káčová, Wei-lun Lu, Čeněk Šašinka, and Alžběta Šašinková. Theatralia, 27(2), 81–86. https://doi.org/10.5817/TY2024-2-6
  • Saxler, F. M., Dorrough, A. R., Froehlich, L., Block, K., Croft, A., Meeussen, L., Olsson, M. I. T., Schmader, T., Schuster, C., van Grootel, S., Van Laar, C., Atkinson, C., Benson-Greenwald, T., Birneanu, A., Cavojova, V., Cheryan, S., Lee Kai Chung, A., Danyliuk, I., Dar-Nimrod, I., de Lemus, S., … Martiny, S. E. (2024). Did descriptive and prescriptive norms about gender equality at home change during the COVID-19 pandemic? A cross-national investigation. Personality & social psychology bulletin, 1461672231219719. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/01461672231219719
  • Nenadalová, J., Szymanek, P., & Van Leeuwen, N. (2024). Revisiting feeling of threat and agency detection: A preregistered virtual reality study. Psychology of Religion and Spirituality. WASHINGTON: Educational Publishing Foundation - American Psychological Association. Advance online publication, 1-15. https://doi.org/10.1037/rel0000538
  • Snopková, D., Švédová, H., Kubíček, P., & Stachoň, Z. (2019). Navigation in indoor environments: Does the type of visual learning stimulus matter? ISPRS International Journal of Geo-Information, 8(251). https://doi.org/10.3390/ijgi8060251
  • Orquin, J. L., & Holmqvist, K. B. (2017). Threats to the validity of eye-movement research in psychology. Behavior Research Methods, 50(4), 1645–1656. Springer New York LLC. https://doi.org/10.3758/s13428-017-0998-z

Doktorské práce

Bakalářské a magisterské diplomové práce 

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.